środa, 18 grudnia 2013

Christmas pudding

Nie jest łatwo gotować, ani fotografować potrawy. Zwłaszcza świąteczny bigos lub pudding... więc popatrzmy na pierniczki, ale róbmy tradycyjne angielskie danie bożonarodzeniowe...

Christmas pudding. 
Przepis jest dość zawiły, 
w wielu domach 
pudding 
przygotowywany jest 
według własnego przepisu

UWAGA: 
przepis 
na bardzo dużą porcję! (4-6 osób)

Składniki:
115 g mąki
szczypta soli...

1 łyżeczka przyprawy do pierników
1/2 łyżeczki cynamonu
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej (najlepiej świeżo startej)
225g tłuszczu,
1 jabłko, starte
225 świeżej bułki tartej
350g ciemnego cukru
20g posiekanych migdałów - najlepiej płatki
750g rodzynek
115 posiekanych suszonych moreli
115g skórki pom./cytr. w cukrze
1 cytryna - sok + starta skorka
30ml melasy
3 jajka
300ml mleka
30ml alkoholu (tradycyjny przepis mówi o brandy, ale może być również ciemne piwo)
110g wiśni w syropie

1) suche rzeczy mieszamy, dodajemy susz i orzechy, tłuszcz, jabłko
2) podgrzewamy melasę
3) dodajemy jajka, mleko, alkohol, cytrynowy sok, wszystko dobrze mieszamy.
4) potem wszystko wkładamy do dużych głębokich miseczek, zawiązując podwójny pergamin na wierzchu sznurkiem
5) gotujemy na parze do 10 godzin, dolewając wrzącej wody w razie konieczności
6) w dniu Wigilii należy gotować jeszcze raz (ok. 3 godzin) aby odgrzać środek naszego puddingu






14 komentarzy:

  1. Przepis faktycznie dość skomplikowany, więc nawet się za to nie biorę. Nie jestem jakąś wielką fanką pieczenia/gotowania - zazwyczaj jadamy na mieście, a w święta korzystamy z cateringu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie robiłam domowego puddingu :) Jak znajdę czas, to może wypróbuję ten przepis, ale nieco w mniejszej ilości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. można już teraz kupić w sklepach, warto spróbować jak święta smakują w innych krajach

      Usuń
  3. Skomplikowany ten przepis, a że ja w kuchni mam dwie lewe ręce, to odpadam w przedbiegach. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na taki pudding chętnie bym się skusiła. Do tego kominek, książka i jestem w niebie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Omg pewnie jest pyszne, ale dla mnie chyba za trudne. Na bank to skopie 🙈

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow, ale zdolna jesteś... Takie piękne pierniczki, podziwiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, a nawet dowiedziałam się, jak ładnie podawać pudding.
      Muszę nowe zdjęcie zrobić

      Usuń
    2. Zrób, chętnie popatrzę :-)
      Pudding też lubię :-)

      Usuń
  7. Może kiedyś skorzystam z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten puding jest mi dobrze znany, ja za nim zbyt nie przepadam, ale domowy z pewnością jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno wyjdzie pysznie! Wypróbuję przepis. :)

    OdpowiedzUsuń