piątek, 22 maja 2015

Piano Grande


Wyjątkowe miejsce w górach Sibillini, na wschodnim krańcu Umbrii, w środkowych Włoszech.
Jest to rozległa równina, położona powyżej 4000 metrów, otoczona górami. Pod koniec maja i na początku czerwca słynie z niezwykłych pokazów kwiatowych.Są (podobno) dzikie krokusy, narcyzy, hiacynty, dzikie tulipany, maki, tysiące storczyków i wiele innych...
Pierwszy raz zobaczyłam to miejsce w filmie Zefirellego o św. Franciszku. Byłam tam trzy razy - dwa razy za późno i raz za wcześnie :) Widoki były niesamowite mimo wszystko, a poza tym wciąż mam przed sobą podróż w czasie najpiękniejszym 

11 komentarzy:

  1. Piękny widok ukwieconych łąk na tle gór.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już gdzieś widziałam na podróżniczych blogach to miejsce. Cudnie wyglądają.
    A miasteczko jest niezwykle urokliwe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I naprawdę jest tam wszechogarniająca cisza. Przynajmniej wtedy, gdy nie ma tego tłumu oglądających kwitnienie

      Usuń
  3. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się udać się tam w czasie idealnym. I mam nadzieję, że koronawirus będzie już pokonany ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie tereny :) Przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miejsce jest pełne uroki, widoki po prostu zachwycają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe widoki, przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale widoki, aż chce się tam pojechać. Fajny filmik :-)

    OdpowiedzUsuń