piątek, 26 października 2018

tęczowy piątek


Najpiękniejszą nawet teorie może uśmiercić jeden brzydki fakt. Na moście między Bramą Grodzką a Zamkiem opowiadałam: tu stał potrójny rządek gapiów, a tam na placu ludzie z

flagami
tęczowymi
mniejszościowymi
LGBT
spółdzielczymi
autonomicznymi
inkaskimi
leprechauna


Lubelskie Stare Miasto opanowali zaś chuligani. Chłopak siedzący na ławeczce, też mnie słuchał i mówi: to nie byli chuligani proszę pani. Kto? – spytałam ja. – Ja tam byłem proszę pani, bo myśmy bronili Lublina przed psami. – Ja byłam po drugiej stronie kordonu... Powiedziałam i zorientowałam się, że chłopak nie tylko nie śpiewał o granicach i kordonach, ale nie wie, co to kordon. – W marszu szłam – wyjaśniłam. – Z tą homofobią? – Nie przeciw, homofobii, ksenofobii i faszyzmowi...
Nie zauważyłam w marszu nikogo epatującego seksualnością, czego tak się obawiali rządzący. Zauważyłam ekscytujących się wrogością chuliganów, pardon' młodzieńców spod znaku falangi. Jednak policjanci byli świetni – naprawdę. Czułam się jak wewnątrz „żółwia”, którego z tarcz robili rzymscy legioniści. Bezpiecznie oddzielona od wrogich widzów – takich facetów, których zwykle eskortuje policja w drodze na mecz piłki nożnej lub wygrzewających się na skwerze. Widzę ich czasem, jak skupieni podsłuchują, co mówię. Mogliby być moimi młodszymi kuzynami. W jakimś dożynkowym korowodzie albo na koncercie disco polo, moglibyśmy tańczyć razem...
Może to muzyka nas dzieli? Może gdyby zakazać disco polo świat stałby się lepszy? Przecież to gwiazdeczki jarmarcznej muzyki epatują seksualnością i łatwą muzyką. Muzyką, która dla mnie przyjemna nie jest i powinna być zakazana. Zakazany i potępiany jest jednak „tęczowy piątek”. A przecież w 1921 r. na Międzynarodowym Kongresie Liderów Spółdzielczości w Bazylei przyjęto kolory tęczy jako symbol spółdzielczości. Wcześniej tęczową flagę nosili Inkowie, później autonomiczni Semici. Tęczowa flaga w latach '80 stała się też symbolem ruchu na rzecz równouprawnienia osób LGBT.
Równouprawnienie, braterstwo, wolność są chyba do zaakceptowania nawet dla chłopców z drugiej strony kordonu. Gdyby tylko dowiedzieli się, że na przykład mocarny wojownik Aleksander Wielki najbardziej kochał Hefajstiona...

9 komentarzy:

  1. Jestem zdania, że wszyscy powinni żyć jak chcą, kochać kogo chcą i dopóki nikogo nie krzywdzą, to nic innym do tego. Jestem przeciwna przemocy i łamaniu prawa z jakiejkolwiek strony. Chętnie podpisałabym jakąś petycję o prawną możliwość brania ślubów cywilnych przez pary jednopłciowe, gdyby ktoś do mnie z takową podszedł. Jednak ostatnio mam wrażenie, że to co się dzieje to przepychanki z jednej i drugiej strony, bez konstruktywnych pomysłów, jak poprawić sytuację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety narodowy kłótnie o cokolwiek – to nasza specjalność

      Usuń
    2. - wciskają nam urojone ideolo... bida-dyktatory

      Usuń
    3. Urojenia są groźne. Zwłaszcza nieleczone

      Usuń
  2. Moja postawa jest jasna, nikomu nic c nie e narzucać, nie niszczyć, szanować swoje religie wyznania, wybory.

    OdpowiedzUsuń
  3. To są flagi kolorowe, dlaczego mówi się że tęczowe? Tęcza nie ma sześciu kolorów.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem każdy z nas ma prawo do miłości takiej, jakiej chce i nie można nikomu nic narzucać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się wydaje że to tylko temat zastępczy, który ma skierować publiczną debatę na sprawy inne niż ekonomia

      Usuń