środa, 25 grudnia 2019

Niunik i reszta świata

Życie to szalona droga, z kałużami, zakrętami, słabo utrzymanymi odcinkami, które mogą zniszczyć opony. Piszę bo wierzę, że nauczyłam się czegoś i widzę rzeczy w taki sposób, jak wielu innych nie

Życie to szalona droga, z kałużami, zakrętami, słabo utrzymanymi odcinkami, które mogą zniszczyć opony. Piszę bo wierzę, że nauczyłam się czegoś i widzę rzeczy w taki sposób, jak wielu innych nie. Wierzę, że inne spojrzenie przyniosłoby im korzyści. Pisanie jest tak dobre jak gimnastyka, jedzenie i sen. Pozwala odegnać wrażenie, że wszystko, co robię, jest tymczasowe. Pomaga przywołać przeszłość, wyciągając klejnoty z ciemności i zobaczyć ich piękno
Piszę, gdy jestem głęboko wzruszona lekturą, filmem, sztuką i chcę przekazać to doświadczenie innym. Chcę podzielić się lękiem, bo to mi pomaga. Sztuka jest piękna. Słowa mogą być piękne, nawet jeśli opisują brzydotę, smutek i przemijanie. Smutek potrzebuje ujścia. Pisanie daje możliwość dawania głosu smutkowi i szansę na uzdrowienie. Pozwala ułożyć mrok w coś możliwego do zdefiniowania.
Piszę też dla zabawy. Tak, także dlatego, żeby zarabiać pieniądze. Nie muszę tego robić dla zbawienia świata. Wiem, programiści stworzyli programy, które potrafią tworzyć proste teksty a nawet kaligramy. Ja mam jednak poczucie humoru i śmieję się z motylka ułożonego z lekkich słów. To jest dobry i prawdziwy powód do pisania.

24 komentarze:

  1. Słyszałam o akcji zero waste. Jest to dobre podejście, choć trudne do osiągnięcia.
    A tekst ciekawy. Też uwielbiam pisać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Traktuję pisanie w bardzo podobny sposób! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie akcje zero waste powinny być często organizowane. Pisanie powinno sprawiać jak najwięcej radości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł z tymi akcjami zero waste.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio ten temat jest dość popularny i głośno się o tym mówi

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisanie jest niezwykłe. To przekaz, który może trafić do wielu osób. Dlatego dobrze wykorzystywać go w różnych celach.

    OdpowiedzUsuń
  7. Po przez pisanie można tak wiele przekazać... Bardzo ciekawy tekst!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zero Waste to dość rozległy temat, na pewno warty uwagi. :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piszę niestety głownie dla kasy, a chcialabym dla sztuki. Do tego drugiego trzeba mieć jednak wolny leb i czas na mrugniecie okiem ;-) Kiedys napisałam coś dla sztuki, ale prawdziwą sztuką okazało się znalezienie wydawcy... i poległam - pozostało pisanie dla kasy. Ale to tez lubię - po prostu uwielbiam pisać :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "prawdziwą sztuką okazało się znalezienie wydawcy..." :) tak sobie myślę, że to zawsze było sztuką

      Usuń
  10. To ostatnio bardzo często poruszany temat, co mnie bardzo cieszy! :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. To super, że dzielisz się swoimi przemyśleniami. A jesli jeszcze zarabiasz na tym to swietne polaczenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super że możesz zarabiać na tym co lubisz:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piszę z podobnych powodów. Głównie dlatego, że po prostu bardzo to lubię i na ten moment nie wyobrażam sobie życia bez tego :),

    OdpowiedzUsuń
  14. Pisanie pozwala mi rozładować emocje, więc piszę, kiedy coś mocno przeżywam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Czasami wydaje mi się, że piszą ci co lubią także dużo mówić :-)
    Takie charaktery :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Powodów do pisania jest wiele i są one naprawdę różne. Sama myślę o napisaniu książki z bajkami. Muszę to jednak zrobić od nowa, ponieważ komputer, w którym miałam wszystkie pliki z napisanymi przez siebie bajkami, odmówił posłuszeństwa. A ja, nie zapisałam nigdzie żadnych kopii. 😣 Na razie prowadzę bloga, ale układam sobie w głowie pomysły na kolejne bajki i opowiadania. 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sprawni informatycy potrafią odzyskać
      Serio

      Usuń