czwartek, 10 września 2020

hot16challenge2 zwizualizowany

Big data. Rewolucja, która zmieni nasze myślenie, pracę i życie - książka Kennetha Cukiera i Victora Mayer-Schonbergera,  powinna być lekturą obowiązkową po lockdownie. Warto wiedzieć, jak przewidywane są 

ciąże klientek
grupy inwalidztwa
kolory samochodów
korzystne ceny
kierunki podróży
modne piosenki
liczne choroby
czasy zarazy

Google przetwarza codziennie mnóstwo danych. Instagram co godzinę dostaje do przetworzenia miliony nowych fotografii. Na Facebooku miliardy razy dziennie klikany jest przycisk „lubię to”, informujący świat o popularnych preferencjach. Na YouTube co sekundę dodawane są miliardy filmów, a na Twitterze krótkich wiadomości.
Autorzy „Big Daty” pokazują, że wystarczy mieć wiedzę i odpowiednie narzędzia, by móc poddać dane analizie, zbadać korelacje między nimi i dowiedzieć się wszystkiego o wszystkim. Dane mogą wtedy pomóc zmieniać świat, a także odpowiednio personalizować oferty. Kiedyś zestawy danych liczbowych pokazywano jako „linie, słupki i serki”. Teraz wizualizacja danych ma zupełnie nowe formy, interaktywne i interesujące, uwidaczniające na ekraniku smartfona ogrom wiadomości. Na przykład angażowania społeczeństwa w dobroczynność.
Akcja hot16challenge2 zaczęła się 28 kwietnia, dwa tygodnie po zamknięciu Polskich granic w związku z koronawirusem. Polega na zbiórce pieniędzy mającej na celu wsparcie służby zdrowia w walce z pandemią. Akcja wyszła mocno poza świat hiphopu. Włączyły się do niej osoby z różnych środowisk, niezwiązane z muzyką, jak, Tata Maty, znany szerzej jako prof. Matczak, Michał Karmowski czy Zbigniew Stonoga.
Przeglądaj interaktywny wykres ze szczegółami

19 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Idzie do przodu. Są z tego plusy, ale i niestety minusy też

      Usuń
  2. Szlachetna akcja, aczkolwiek podatki płacimy, więc pieniądze na ten cel powinny być

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sluszna refleksja - gdzie się podziewają składki zdrowotne ZUS?

      Usuń
  3. Klikając w ten tytuł nie sądziłam, że dostanę wstęp do analizy danych i trendów (oczywiście na plus). Akcja szlachetna i przyniosła efekt.

    OdpowiedzUsuń
  4. Klikając w ten tytuł nie sądziłam, że dostanę wstęp do analizy danych i trendów (oczywiście na plus). Akcja szlachetna i przyniosła efekt.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szlachetna akcja wspomagania sluzby zdrowia, ale zgadzam sie, ze to rola panstwa, ktore dostaje na to pieniadze z podatkow. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Akcja ciekawa :) Niektóre wykonania były naprawdę genialne

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajna akcja. Super, że ludzie chcą brać udział w takiej zabawie i czynić dobro

    OdpowiedzUsuń
  8. Ach ta technika idzie do przodu gorzej z mami

    OdpowiedzUsuń
  9. Co do nowych technologii, mimo mojego młodego wieku, lekko się och boję. Z drugiej strony, często ratują one życie wielu ludziom. Odnośnie samego hot16... myślę, że w połowie akcja przestała przypominać dobroczynne działania, a zaczęła jakaś dziwną modę na bycie fajnym. Ale ciekawe połączenie tematyczne 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. młodość usprawiedliwia przekonanie, iż dopiero ta akcja zaczęła modę na bycie fajnym, jak również myśl, że dopiero teraz altruizm stał się elementem marketingu :)

      Usuń
  10. Takie zbiory danych to z jednej strony cenne źródło informacji, a z drugiej mogą doprowadzić do kolejnej afery na miarę tej z Facebookiem i wyborami w USA...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to tak samo jak z kamieniem :) można nim rozłupać orzech albo czyjąś czaszkę

      Usuń