czwartek, 2 maja 2013

Wasabi neurasteniczne

A kimże ja jestem, żeby siedzieć we wrotach historii? Czy musi mi smakować 

wasabi
chrzan
turmeric
kurkuma
jalapeno
worcestershire
martyrologia

Czy muszę wsłuchiwać się w tyrady Polaka-Ponuraka, bolejącego nad tym, że "do naprawy lokomotywy dziejów, dano nam po pilniczku do paznokci"? Cała ta martyrologiczna oprawa państwowych świąt, to najbardziej chybiony aspekt naszej kultury. Gdy słyszę o tym, że cierpienie uszlachetnia i każdy nosi swój krzyż - to nieodparcie mam ochotę powiedzieć:
a) odejdź (w wersji wulgarnej)
b) czy krzyż może być złoty, rubinami wysadzany i za ile można go opylić?
c) złamię ci nogę, obdarzając cię tym samym możliwością uszlachetnienia!
d) a skręcisz jointa? - możesz przy tym cierpieć!
Uważam, że joga nie jest lekarstwem na wszystko, zamiast diety wolę tłuste kotlety, a na alergię lepszy jest ten lek, od którego się tyje, niż ten, od którego ma się depresję. Niemniej stewię i inne ziółka akceptuję jako remedium na melancholię i neurastenię.
Kiedyś przyszła paczka od mojej koleżanki z Bostonu (Z A-ME-RY-KI!) z pół kilogramem substancji o nazwie Turmeric oraz kartką ozdobioną białym bzem i słowami Cancer Center. Nogi zrobiły mi się miękkie, a motylki wypełniły brzuch. W końcu otworzyłam kartkę. Przyjaciółka pisze, że boi się alzheimera etc. i wynalazła, że ta oto indyjska przyprawa sprawia, że Hindusi żyją zdrowo i długo. Teraz muszę to jeść - ze wszystkim! Otworzyłam paczkę, ja ...! Kurkuma! Że leciało toto przez ocean to pikuś!... ale ja prosta baba jestem: tłuste kotlety lubię, a nie turmeric, wasabi, worcestershire
Ale cóż, polecam, na zdrowie! Jak to mówią ponuracy: co cię nie zabije - to cię wzmocni. Wasabi - znaczy pospolity chrzan w azjatyckim wydaniu - też wzmocni, ale zetrze uśmiech z twarzy. Podobnie jak jalapeno.
Prawdopodobnie to codzienna strawa Polaka-ponuraka. Chociaż... uśmiech, uprzejmość, życzliwość to raczej kwestia kultury, grzeczności, dobrego smaku - a nie diety, czy narodowości.

14 komentarzy:

  1. Jak to się mowi każdy lubi co innego i bardzo dobrze a ze my Polaczki tacy smieszni 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama jogę lubię i od pewnego czasu praktykuję - działa cuda przy bólach kręgosłupa ;)

    Uważam, że każdy jest inny, a ze zdaniem, jak z tyłkiem - każdy ma swoje...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. gdyby wszyscy lubili to samo to byłoby bardzo nudno

    OdpowiedzUsuń
  4. Każdy jest jaki jest ;) Polak - ponurak hmm coś w tym jest :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie zmienimy tego, co wokół nas ;) każdy jest inny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ☀️ wszyscy różni - wszyscy równi 🌞

      Usuń
    2. To prawda, ale wszyscy też o tym zapominają :(

      Usuń
  6. Na szczęście różnie to bywa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie, że jest taka różnorodność gdyż świat jest znacznie bardziej interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurkuma, wasabi i chrzan są u mnie często. Reszty nie znam

    OdpowiedzUsuń
  9. Każdy lubi co innego, a wybór jest spory. ;-)

    OdpowiedzUsuń