środa, 24 grudnia 2014

cudne święta

Jest taki dzień, bardzo ciepły, choć grudniowy, zwykły dzień, w którym gasną wszelkie spory
Jest taki dzień, w którym radość wita wszystkich Dzień, który już każdy z nas zna od kołyski
Tego roku stara piosenka nabrała nowego znaczenia: 11 stopni Celsjusza przed Wigilią! Nowe były również pieśni adwentowe: w moim kościele na przykład - dzieci śpiewały o św. Teresie od Dzieciątka Jezus w rytmie flamenco. O Ojcach Białych Misjonarzach Afryki, stacjonujących w mojej parafii - nie wspomnę. Bo jak tu wspominać o Dzieciątku i Jego Matce o negroidalnych rysach... A taką mają ikonę (?)
Tradycyjnie zrzędy marudziły na przedświąteczny rozgardiasz, korki na ulicach, tłok w sklepach i depresyjny nastrój. Tradycyjnie entuzjaści zachwycali się świątecznym wystrojem, ulicami pełnymi niezłych samochodów i handlem oferującym szeroką ofertę prezentów. Tradycyjnie ich przekonania stały się samospełniającymi się przepowiedniami.
Dla mnie święta zawsze są cudowne. Wciąż mogę czuć się dzieckiem. Bo przestał terroryzować mnie karp czekający na oprawienie - mam pewność, że gdybym tylko chciała, mogę o pomoc poprosić mężczyznę mojego życia. A w tym roku zadzwoniła do mnie przyjaciółka, z którą straciłam kontakt po podstawówce! Gdy byłyśmy dziećmi cudownie śpiewała o Dżordżinie, żyjącej pięknie w pięknym miejscu. Moja dawna przyjaciółka wciąż ma piękny głos i znów zaśpiewała dla mnie z całą swoją rodziną.
Cudownie jest świętować i cieszyć się każdym dniem. 
Tego Wam życzę.
pomagamy



17 komentarzy:

  1. Tak...Czasami zdarzy się coś świątecznego w święta. Fajnie jest spotkać przyjaciółkę po długim czasie! Super, że cieszysz się ze świąt jak dziecko. Może trochę tej radości przejdzie na mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjście Pana jest pewne i nie należy się Jego lękać, życie nasze ma stawać się źródłem radości i rozradować nasze serce.
      Repetitio: życie nasze ma stawać się źródłem radości i rozradować nasze serce

      Usuń
  2. Ja świąteczną atmosferę podtrzymuję głównie ze względu na!synka - bo dla mnie to czas niemal jak każdy inny, wielkiej różnicy nie dostrzegam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. patrz na radości synka - ani się obejrzysz, a przerośnie Cię o głowę i zacznie słuchać innej muzyki

      Usuń
  3. Ja lubię wspominać dzieciństwo, wtedy święta były zupełnie inne

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś Święta zbyły zupełnie inne, pojęcie "magia Świąt" rozumiane było zupełnie inaczej. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie Święta też zawsze są cudowne, a słowa tej piosenki z pierwszego zdania, co roku słucham :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że pomimo trudnej sytuacji, uda nam się dobrze przygotować do świąt i wspaniale je przeżyć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tegoroczne święta z pewnością nie będą takie same. Dla wielu osób będą trudne i samotne :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Najpiękniejsze święta dla mnie to te z dzieciństwa. Wtedy wszystko wydawało się takie magiczne

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja już dawno gdzieś zgubiłam magię świąt i nic nie wskazuje na to, żebym miała ją w tym roku odnaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak, ważne jest, by w Święta znaleźć czas na wyciszenie .... W sumie, Święta po to są ....

    OdpowiedzUsuń
  11. mam dwójkę dzieci i chcąc im stworzyć fajny świąteczny klimat robię przysługę także sobie :)

    OdpowiedzUsuń