poniedziałek, 2 września 2019

Lubelska PERŁA: NeoKlez



Zobaczysz chmielowy wieniec z szyszkami, jeśli klikniesz w trójkącik. Chmiel zwyczajny (Humulus lupulus L.) należy do rodziny konopiowatych... Konopiowatych!  Chmiel i konopie mają wiele podobieństw. Tymczasem jedną roślinkę się świętuje, a drugą sekuje...
W Polsce chmiel uprawiany jest w trzech wyznaczonych administracyjnie rejonach: lubelskim, wielkopolskim i dolnośląskim. Ogólna powierzchnia uprawy w kraju w 2015 roku wynosiła około 1400 hektarów, a chmielarstwem zajmowało się 621 gospodarstw rolnych. Z uwagi na fakt, że w rejonie lubelskim zlokalizowane jest 83 proc. krajowych plantacji, my mieszkańcy Lubelszczyzny, a zwłaszcza gminy Jastków wiemy, jak wygląda chmiel, a malowniczy widok wieloletnich plantacji jest nam dobrze znany.
Prócz chmielników mamy też Chmielaki i Festiwal Kultury Piwnej, na na którego scenie zagrał mój ulubiony zespół.
Słuchajcie!
NeoKlez - tak grają i śpiewają

4 komentarze:

  1. Też niezmiennie mnie dziwi jak skrajne jest podejście do chmielu i konopi indyjskich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mieszkam obok chmielowych plantacji i osobiście nie widzę tego podobieństwa :) ale specjaliści patrzą na listki i mówią, że są podobne!

      Usuń
  2. Też nie widze sensu tych restrykcji ale konopia to już nie roślina to narzędzie władzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie nie przeszkadza ani chmiel, ani konopie.
    Chociaż nie palę ani papierosów,ani ziela.
    Fajne takie swięto, nigdy nie byłam.
    Zespół śpiewa super-)
    Pozdrawiam!
    Irena

    OdpowiedzUsuń